שתלים דיוה diva - הרמת סינוס דרך השתל

שתלים דנטליים הם למעשה ברגים מטיטניום אשר מוחדרים אל עצמות הלסת, במטרה לאפשר חיבור של השתלים ללסת.

 

על מנת לספק לשתל יציבות יהיה צורך בעצם מלאה בעובי ורוחב מספק, שתהווה תשתית לבורג ולשתל שמעליו.

 

גורם משפיע על צפיפות העצם ותשתית להחדרה של שתלים דנטליים הוא הסינוס היושב בלסת העליונה מאחור ויוצר חלל אוויר ריק המדקק את הלסת העליונה. הסינוס מהווה גורם מפריע ומגביל לקיומה של השתלה מאחר והוא חלול ואינו מספק עובי של עצם אליה ניתן יהיה להחדיר שתלים. חשוב לדעת כי מגבלה זו נכונה למרבית סוגי השתלים שכן אינה בוחנת את איכות השתל עצמו כי אם מגבלה להחדרתו לעצם.

אחד הפתרונות המסורתיים לבעיה המספקים אחוזי הצלחה סבירים הוא ניתוח להרמת סינוס, בו מבוצעת החדרה של תחליפי עצם באזור הסינוס במטרה לעבות את הלסת ולאפשר החדרה של שתלים. הניתוח הוא ניתוח כירורגי ופולשני ומטבע הדברים בעל פוטנציאל לסיבוכים, זיהומים ודימום. לצד מיומנות גבוהה בביצוע הניתוח אשר חלק ניכר מן ההחלטות בו מתקבלות בזמן אמת ועל פי תחושה של המנתח, מדובר בהתערבות כירורגית המצריכה זמן החלמה ממושך ומותירה את חלל הפה רגיש ומוגבל לזמן מה.

 

בזכות פריצת דרך טכנולוגית בתחום הנדסת מתכות, פותח שתל דנטלי חכם הקרוי DIVA, ומאפשר את ביצוע הרמת הסינוס באמצעות החדרה של השתל ועל ידי דחיפה של השתל את מיקום הסינוס, לרבות החדרת חומרי מילוי ייעודיים לחלל הסינוס, והחדרה של תרופות לטיפול מונע מפני זיהום והסתבכות.

שתלי DIVA  מהווים פריצת דרך של ממש ומחברים בין תחומי מחקר ומדע הן מתחום הנדסת המתכות, הן בתחומי האופטיקה והמחשוב ובעיקר בזכות אנדוסקופיה המתייחסת לשימוש במערכות אופטיות זעירות.

 

האנדוסקופ הוא צינור חלול מיניאטורי הכולל סיבי ראייה ותאורה, מצלמה ויחידת טיפול. בזכות השימוש בו מתאפשרת ראייה של חלל הפה ואזור הניתוח על גבי מסך, ומאפשר עבודה של המנתח תוך קבלת תמונת מצב אמיתית בזמן הניתוח. 

 

השימוש באנדוסקופים בתחום רפואת הפה והשיניים מאפשר שימוש בכירורגיה מזערית, מאפשר חדירה כירורגית עדינה, חיתוך מינימאלי של החניכיים ועקב זאת תהליך ריפוי מהיר ומופחת במכאובים

 

לאחר שנים בהן האמינו כי הצלחת פרוצדורת השתלות השיניים נקבעת על פי סוג ואיכות השתל, גישה רפואית חכמה השתרשה לאחר שנמצא כי מה שלמעשה קובע את הצלחת ההליך היא כמות וצפיפות העצם עליה מולבש השתל. שתלי DIVA  בעצם יצרים חיבור בין שני הפרמטרים הללו ומציגים שיטת השתלה בעלת למעלה מ-98% הצלחה.

 

בעפולה הצפונית ניתן למצוא בית ומרחב רפואי מוביל לבריאות ושיקום הפה, תוך התמחות בקיום כל סוגי ההשתלות, עבודה עם שיטות טכנולוגיות מתקדמות ומובילות ומקצועיות שאין שנייה לה. מרפאת בורלה מספקת מענה לתושבי הצפון כולו באמצעות תכניות טיפול בהתאמה אישית וליווי של מומחה להשתלות שיניים לכל תהליך.