השתלות בזאליות בעפולה

חשיבות רבה קיימת לשיניים בריאות. זאת באה לידי ביטוי בשלושה מישורים עיקריים: מראה, תזונה ודיבור.

 

מראה – שיניים בריאות הן שיניים שלמות, ישרות ולבנות, ואלה יוצרות מראה בריא ונעים וחיוך מושלם.

 

תזונה – לשיניים תפקיד חשוב בתזונה שלנו, בחיתוך ולעיסה של מזונות קשים דוגמת בשר, ירקות ופירות.

 

דיבור – השיניים הן חלק ממערך כולל של הפה והלסת האחראי על הדיבור. שיניים חסרות או פגועות ישפיעו על אופן חיתוך הדיבור, יביאו לבליעת מילים והברות ובדומה לסעיף הראשון ייצרו חוסר ביטחון.

מראה – שיניים בריאות הן שיניים שלמות, ישרות ולבנות, ואלה יוצרות מראה בריא ונעים וחיוך מושלם. שיניים רקובות וחולות, מחסור בשיניים או שיניים עקומות ושוקעות יעניקו מראה חולה ומבוגר, ולרוב אנשים הסובלים משיניים פגועות יסבלו גם מחוסר ביטחון עצמי, יימנעו מלחייך ובמקרה קיצון ימנעו מלבוא בחברה.

 

תזונה – לשיניים תפקיד חשוב בתזונה שלנו, בחיתוך ולעיסה של מזונות קשים דוגמת בשר, ירקות ופירות. הגוף זקוק לתזונה מאוזנת ועל כן כל חוסר בצריכה של אבות המזון, גם כאשר זה נובע מקושי בלעיסה וכאב הנגרם לחניכיים כתוצאה מן המעמסה, ההשפעה בתגובת שרשרת תהיה על בריאות הגוף כולו.

 

דיבור – השיניים הן חלק ממערך כולל של הפה והלסת האחראי על הדיבור. שיניים חסרות או פגועות ישפיעו על אופן חיתוך הדיבור, יביאו לבליעת מילים והברות ובדומה לסעיף הראשון ייצרו חוסר ביטחון, הימנעות מדיבור ושיח ואפילו פגיעה ביכולות התעסוקה.

 

מה ניתן לעשות?

 

ככלל, בתחום בריאות השיניים לא כדאי להגיע למצב בו הבעיה ניכרת ומורגשת וכדאי לסגל הרגלים של הקדמת תרופה למכה. בדיקה שנתית קבועה אצל רופא השיניים, שמירה על היגיינת הפה באמצעות צחצוח נכון ושימוש בעזרים דנטליים וביקורים קבועים אצל השיננית לניקוי אבנית ופה יסודי יותר, לרוב יבטיחו הימנעות מהגעה למצבים בלתי הפיכים. יחד עם זאת, פגיעה במערכת השיניים יכולה להתקיים גם כתוצאה מגנטיקה לקויה, אורח חיים או תאונות, ובמקרה כזה יהיה צורך ברפואת שיניים משקמת.

 

סוגי טיפולי שיניים

 

תמיד כדאי להעדיף טיפול ושיקום של השן הטבעית על גבי החלפתה בשן מושתלת. במידה וניתן להציל את השן באמצעות סתימה, טיפול שורש, מבנה וכתר וטיפולים משמרים אחרים- יהיו אלה טיפולים מהירים, יעילים יותר ויקרים פחות.

יחד עם זאת, לא תמיד ניתן להשיג את התוצאה הרצויה- שיניים חזקות ובריאות- באמצעים משמרים בלבד, ורפואת השיניים השיקומית נשענת כיום על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת לספק מענה. הרפואה המשקמת מציעה כיום השתלות שיניים מתקדמות במיוחד המביאות בחשבון מגוון רחב של מצבים ומענה רפואי מדויק לכל צורך.

בין השתלות השיניים ניתן למצוא השתלות ממוחשבות והתקנת סד, שיטת All on 4 ו- All on 6 המאפשרות העמסת גשר של שיניים  על גבי שתלים בודדים המעוגנים לעצמות הלסת החזקות יותר, השתלות בזאליות הנותנות מענה למחסור בצפיפות העצם, השתלות זיגומטיות למחוסרי עצם בלסת התחתונה, הרמת סינוס באמצעות שתל ושיטות נוספות.

כל אלה מתייחסים לשיטות ההשתלה ולא לשתלים עצמם  אשר גם הם עברו שדרוג וניצול של תורת הכימיה והטכנולוגיות המתקדמות, תוך ייצור שתלים במידות והתאמה אישית, מחומרים הקרובים במיוחד בהרכבם לחומר ממנה עשויה שן טבעית. בין השתלים ניתן למצוא שתלי חרסינה, זירקוניה, למינייט, לומינירס ואחרים.