כתרי זירקוניה

כתרים בשיניים הם אחת מן הדרכים המובילות והמתקדמות להתמודד עם שיניים שבורות או פגועות.

 

כאשר שורש השן ניתן עדיין לשיקום ולהצלה והצורך העיקרי הוא בשיקום חיצוני ומראה שן בריא.

 

כתרים משמשים גם כפעולת הגימור במקרה של השתלות שיניים, כאשר מעל השתל המוברג בעדינות באמצעות בורג אלומיניום זעיר יולבש כתר מחומר איכותי הקרוב בהרכבו ככל הניתן להרכב של השן הטבעית.

למרות האפשרויות המגוונות קיימות כיום בתחום השתלות השיניים אפשרות זאת עדיין תהיה האפשרות האחרונה, ותישמר רק למקרים בהם לא ניתן להציל ולשקם את השן הטבעית. כתרי זירקוניה וכתרים לשיניים בכלל מיועדים להעניק את הפתרון האסתטי והמראה החיצוני הנאה כאשר ניתן לשמר את שורש השן.

 

בבחירה של חומר לייצור כתרים לשיניים נבחנת עמידותו, נטייתו לספוג כתמים, חוזק החומר ועמידותו בפני לחצים, עמידות בפני תרכובות מזון ושמנים וכמובן האפשרות ליצור ממנו שן במראה טבעי. כתרי זירקוניה עשויים ממתכת אצילה ולבנה בשם זירקוניום. היתרון הבולט של כתרי זירקוניה הוא בחוזק מכני יוצא דופן, וזאת בשל הבסיס שלהם שהוא בסיס מתכת, בניגוד לכתרים אחרים המתבססים על חרסינה וחומרים שבירים אחרים. אין משמעות הדבר כי כתרי החרסינה לא יהיו עמידים, שכן עמידות זאת נקבעת גם בזכות תהליך הייצור של הציפוי, העובי והצפיפות, אולם בהחלט ניתן לקבוע כי כתרי זירקוניה יספקו חוזק טבעי ויוצא דופן בתחום השתלות השיניים והכתרים.

כתר זירקוניה במקרים רבים יעניק מראה אסתטי יותר מאחר והוא מגיע מחומר אחיד לחלוטין. כתרים אחרים זקוקים לתשתית של מתכת להבטחת היציבות אולם הזירקוניה עשוי בעצמו ממתכת ועל כן יצירת הכתר מן החומר האחיד מתאים במיוחד לבעלי חניכיים נסוגות, אצלם תשתית האלומיניום מתחת לכתר החרסינה עשויה לבלוט בצורת מסגרת שחורה ודקיקה.

 

הבחירה בחומר לצורך התקנה והשתלה של כתרים היא בחירה משולבת המתקיימת בשיתוף בין הרופא למטופל. ההשפעות על הבחירה הן השפעות של התאמה- על פי מצב הפה והלסת, ועל פי אורח החיים של המטופל, השפעות של מחיר הניכר לעתים בין סוגי חומרים אולם בסופו של דבר רופא מקצועי הרואה את טובת המטופל ידע לכוון אותו לפתרון הטוב והמקצועי ביותר.

 

כתרי זירקוניה נחשבים לכתרים מובילים בתחום רפואת השיניים המשמרת, כאשר יותר ויותר רופאים ממליצים לעשות בהם שימוש גם ברפואת השיניים המשקמת. כתרים אלה ניתנים לייצור בהתאמה אישית וברמת דיוק גבוהה במיוחד, הן ברמת צבע השן והן ברמת התצורה והגימור הסופי לצד גודל וחדירה אל עומק החניכיים. שתלי זירקוניה לרוב לא יותירו חריצים וחלל פתוח בו יוכלו להצטבר שיירי מזון וחיידקים. הדבר תלוי לא פחות מבסוג הכתר והחומר גם בעבודת הרופא.

 

מרפאת בורלה בעפולה מספקת מגוון של טיפולי שיניים מתקדמים באמצעות הטכנולוגיות המובילות בתחום רפואת השיניים, לרבות כל סוגי ההשתלות, הכתרים והטיפולים המשקמים והמשמרים.