עקירת שן בינה

שיני הבינה מצויות בחלקו האחורי של הפה, מלמעלה ומלמטה וחשיבותן לפעילות הלסת, הלעיסה ולתבנית הפה היא גדולה בשל תצורתן הייחודית קיימים מצבים בהם השן מתקשה לבקוע כראוי ונותרת כלואה בחניכיים, במלואה או בחלקה, מה שגורם ללחץ על החניכיים, רגישות עצבית או צמיחה בזויות לא נכונות הגורמות לדחיקה של שיניים אחרות בפה ולמראה לא אסתטי.

גם במקרה של צמיחה נכונה ובריאה שן בינה עשויה לסבול ככל השיניים מעששת, חורים ומחלות שיניים אחרות, אשר לאורך זמן יובילו לעקירתה. ככלל, בטיפול בשן בינה ובשיניים אחרות, רופא השיניים יעשה כל שביכולתו להציל את השן באמצעות טיפולי שיניים משמרים ופתרונות עקירה בכלל או עקירת שן בינה הם המוצא האחרון. עקירת שן בינה מרכבת יותר מעקירת שיניים אחרות, ונמצאת תחת קטגוריית עקירה כירורגית בכל מצב רפואי, וזאת בשל הצורך בהתערבות כירורגית עדינה במיוחד לצורך חילוץ שן הבינה. במקרה של עקירת שן בינה חובה לערוך צילום מקדים באמצעות טכנולוגיית הרנטגן ולעתים גם באמצעות צילומי c.t וזאת במטרה לקבל תמונת מצב שקופה ומלאה אודות מצב השן ותכנון אופן הטיפול בה. בצילומי ההדמיה נקבל את המידע אודות עומק הכליאה של שן הבינה, זווית צמיחתה, המרחק של השן מן העצב המנדיבולרי, השקה וקרבה ללסת, ממצאים פתולוגים והשפעות שנגרמו על ידי שן הבינה הן לשיניים הסמוכות והן לחניכיים.
מורכבות הטיפול של עקירת שן בינה נובעת מקרבתה לעצב ותצורתה הייחודית, כאשר חילוץ לא אחראי של השן עשוי להביא לפגיעה עצבית בלתי הפיכה. יחד עם זאת, בטיפול מקצועי אצל כירורג פה ולסת מומחה לעקירת שן בינה, הסיכון נמוך באופן משמעותי והפעולה מתבצעת במקצועיות, באחריות וביד מנוסה. בזכות הפשלת החניכיים והטיפול העדין בחילוץ השן מן השורש ללא קיטום וללא הפעלת לחץ חיצוני, ניתן להבטיח עקירה נקיה, הפחתה משמעותית של הכאב והחלמה מהירה של המקום. מאחר ושיני הבינה נחוצות לפעולות הלעיסה וחשיבותן בפה גבוהה, עקירת שן בינה תהווה צעד ראשון בדרך להשתלה של שן חלופית במקומה. טרם ההשתלה יש לוודא כי חילוץ השן התבצע בצורה מלאה ונקיה ולהתיר למקום להחלים, בין אם באמצעות תפרים ובין אם בסגירה טבעית של החניכיים. במידה ולא קיימת בעיה של צפיפות עצם במקום ניתן יהיה להמשיך מכאן לתהליך ההשתלה המלא, להחדרת השתל האיכותי ולציפוי החיצוני והעמיד שיבטיח מראה נקי ויפה ויכולת לעיסה, דיבור ותנועתיות שאינה מוגבלת. המרפאה המומלצת בצפון לטיפולי עקירת שן בינה, שן כלואה וטיפולי שיניים מורכבים בכלל היא מרפאת בורלה בעפולה, המציגה בית של מקצועיות שאין שניה לה, ניסיון רב, שירות מצוין וחדשנות טכנולוגית. במרפאת בורלה מוביל כירורג פה ולסת מומחה כל הליך כירורגי ומבטיח כי כל הטיפולים יתקיימו באחריות, ביד אמונה ומנוסה ותוך שימוש בחומרים ומכשור מהמתקדמים בשוק.