כתרי זירקוניה מלאה

הצורך בהתקנת כתר בפה מצביע על ליקוי ארוך וחמור במצב השן, כאשר היכולת להציל את השן מעקירה ואובדן מוגבלת

 

אולם בזכות קיומו של שורש השן וחדשנות רפואית וטכנולוגית ניתן באמצעות טיפול שורש יסודי והתקנת מבנה יציב וכתר ליצור כמעט מאפס שן חדשה ובריאה הנשענת על שורש שן טבעית.

 

החדשנות הטכנולוגית מתאפשרת בזכות לא מעט טכניקות טיפוליות ומכשירים מתקדמים, כמו גם פיתוח וגילוי של חומרים חדשים אשר דומים בהרכבם לחומרים ממנה עשויה השן הטבעית. הרכב החומר ממנו בנוי הכתר חשוב הן להתמזגות של הכתר בפה עם מערכת השיניים והחניכיים והן לתחושות המטופל ולנראות. מעבר לזאת, כתר מחומר איכותי במיוחד ומותאם יבטיח עמידות גבוהה יותר, הצמדות לבסיס החניכיים, מראה טבעי, אי ספיחת כתמים, חוזק ויציבות.

כתרי זירקוניה מלאה הם השם החם בתחום רפואת השיניים, כאשר בעבר נהוג היה לעשות שימוש בכתרי מתכת המספקים חוזק ועמידות ומעליהם ליצור ציפוי של עלי חרסינה דקיקה למראה לבן, טבעי ויפה. כתרי זירקוניה מלאה למעשה מתייחסים ליצירת הכתר כולו מחומר הזירקוניה, אשר בנוי ממתכת אצילה בשם זירקוניום. המתכת האצילה צבעה לבן והיא ניתנת לשינוי באמצעות תהליך היתוך היוצר חומר גמיש אותו ניתן לצקת גם בתבניות מיניאטוריות ובהתאמה אישית, ויחד עם זאת לאחר ההתקשות מדובר באחד החומרים החזקים, העמידים והיציבים שקיימים.

 

האפשרות ליצירת כתרי זירקוניה מלאה מתקיימת בצורה דומה לעבודה עם כתרי חרסינה, באמצעות יצירת עלים דקיקים מהם נבנית תצורה של שן קבועה בהתאמה אישית למבנה הפה וגודל השן הטבעית, ובהדבקת הכתר על גבי מבנה ולאחר טיפול מלא בשורש הבעיה.

כתרי זירקוניה מלאה מספקים מענה מהיר יחסית (בזכות היכולת לייצור ישראלי מתוצרת כחול לבן), איכות שאין שנייה לה, עמידות ארוכת טווח ומראה שיניים צחות ולבנות לאורך זמן. גם התחושה המתקבלת בפה בחיכוך עם כתרי זירקוניה מלאה היא תחושה טבעית של שן חלקה למגע.

 

יתרון נוסף של כתרי זירקוניה מלאה על גבי כתרים בהם תשתית הכתר מצריכה שכבת כיסוי נוספת הוא יתרון תברואתי. כאשר מניחים ציפוי זירקוניה או חרסינה על גבי כתר מתכת נוצר בין השניים חלל קטן אשר לאורך הזמן צובר שיירי מזון, חיידקים ותחלואות, וזאת בשל חוסר הנגישות למקום באמצעות פתרונות לניקוי והיגיינת הפה. כתרי זירקוניה מלאה מציעים פתרון אחד ואחיד, אשר אינו מותיר חללים פנויים להצטברות חיידקית ועל כן גם בריא ויעיל יותר לטווח הארוך.

 

מרפאת בורלא בעפולה מציעה ייעוץ מקצועי וליווי אישי בבניה של כל טיפול, בין אם מדובר בשיקום שן בודדת ובין אם בתכנית טיפולים מלאה. במרפאה ניתנים כל סוגי הטיפולים המתקדמים ביותר, לרבות כתרים מכל הסוגים, בייצור במעבדות ישראליות בלבד ובאחריות מלאה. במרפאה צוות מקצועי ומנוסה וניהול קפדני המספק למטופלים מכלל רחבי הצפון מענה מושלם לבריאות הפה והשיניים.