כתרי לימינייט

כתרים על גבי בסיס השן היא שיטה טיפולית וותיקה, אשר נולדה מן ההבנה כי השן בנויה משכבות שונות, אשר פגיעה בהן יכולה לבוא לכדי ביטוח הן בהיחלשות השן, הן ברגישות וכאב והן בפגיעה אסתטית.

 

ככלל, שמירה על השן הטבעית ואפילו על חלק ממנה תמיד יהיה פתרון נכון יותר על פני עקירה ואובדן של שן. כתר הוא פתרון הניתן ליישום הן במקרים של שן קיימת וחולה, הזוכה לטיפול משקם דוגמת טיפול שורש וזקוקה לשכבת הגנה נוספת וחיצונית, שתיתן מענה לצרכים הטבעיים של שן: לעיסה, דיבור ונראות חיצונית אסתטית. שכבה זו חייבת להתבסס על חומר איכותי ועמיד, בעל יכולת עמידה בעומס ולחץ של תנועת הלסת ולעיסת מזונות קשים, לעמוד בפני מרקמים וטמפרטורות, לשמור על צבע אחיד ולספק מגע חלק בדומה לשן הטבעית.

כתרי למינייט הם כתרים איכותיים המתבססים על חומר פורניר פורצלן. מן החומר מייצרים עלים דקיקים במיוחד ועמידים מאוד, המהווים ציפוי לשן הטבעית או לשן מושתלת, ובעלי יכולת להיצמד גם לשן טבעית קיימת, ללא שיוף או צורך בעקירה, במטרה לספק את המעטפת החיצונית הדרושה עבורה.

 

מתי משתמשים ביישום כתרי למינייט?

 

כתרי למינייט מתאימים בכל פרוצדורה רפואית המצריכה את הקמתו של כתר בפה, אולם נפוצים במיוחד במקרים בהם נדרש ציפוי חיצוני על גבי שן קיימת מסיבות אסתטיות:

 

שיניים מוכתמות- לעתים, הן בשל אורח החיים והן בשל גנטיקה לקויה השיניים הטבעיות משנות את צבען, צוברות כתמים וצבען הופך לעכור. מראה שיניים בצבע שאינו אחיד או בגוונים חום/ צהוב הוא מראה שמשדר חולי ואינו אסתטי ופוגע במראה הכללי. גם כאשר מדובר בשן בריאה לעתים מראה השן יביא את המטופל לבקשה לטיפול ושינוי, ולא תמיד ניתן להתגבר על כתמים וגוון השן באמצעות חומרים ופתרונות הלבנת שיניים. במקרים כאלה ניתן לעשות שימוש בכתרי למינייט ליצירת מעטפת שיניים לבנה ונקיה למראה ואף להגן על השן.

שיניים סדוקות- שיניים סדוקות או שיניים בעלות שברים קלים גורמות למטופל לרגישות גבוהה מפני מזון חם או קר, מגיבות באופן שונה למרקמים וטעמים וזקוקות לניקוי יסודי במיוחד שלא תמיד ניתן לספק באמצעים הביתיים, מה שמביא להצטברות חיידקים ושיירי מזון וריח רע בפה. ציפוי השיניים באמצעות כתרי למינייט עשוי להיות פתרון נכון, אסתטי ורפואי לבעיה גם יחד.

 

רווחים בין השיניים- כאשר קיימים מרווחים בין השיניים הגורמים למראה שאינו אסתטי ופוגעים ביציבות השן על גבי העצם, לא תמיד כדאי למהר לפתרונות דוגמת גשר ופלטות להצמדת השיניים זו לזו. לעתים כתרי למינייט באמצעות התוספת הדקיקה של חומר פורניר פורצלן האיכותי עשויים לסגור את הרווחים ולהביא למראה שיניים יפה ואחיד.

 

במרפאת השיניים בורלה שבעפולה מוצעים פתרונות אסתטיים ורפואיים, לרבות כל סוגי הכתרים, בהתאמה אישית ותוך עבודה עם חומרים רפואיים איכותיים, כתרים בייצור כחול לבן וצוות רפואי מנוסה ומקצועי.