אודות בורלה מרפאת שיניים

הביטוי השתלת שיניים ביום אחד טומן בחובו לא מעט שאלות ותהיות מצד כאלה שמחד גיסא מוצאים בהבטחה לטיפול החדשני מזור לשנים של מכאובים וחיוך בפה סגור, ולעומת הספקנים שמתקשים להאמין שקיים טיפול כה מהיר לבעיה כה מורכבת.

השתלות שיניים בשיטה המסורתית והמוכרת יותר התבצעו בשיטת עבודה המאופיינת בשלבים וכוללים עקירה של שיניים טבעיות, חולות ושחוקות שאינן ניתנות לשיקום, ניקוי והכנת החניכיים לקבלת השתל, החדרת שתלים בעלי רקמה רכה ועצם ובמקרה הצורך הלבשת כתר למראה נקי ומושלם של השיניים ולהגנה מרבית על השתל. בין כל השלבים הללו נדרש זמן המתנה ושיקום טבעי, בו החניכיים מתרגלות למצב החדש ומחלימות מההליך הפולשני המתבצע בין השלבים.

השיטה החדשנית והיעילה המאפשרת השתלת שיניים ביום אחד מתבססת על טכניקת שיקום מיידי שבזכות צילומי הדמיית תלת מימד מתקדמים מאפשרת לרופא המנתח לתכנן תכנון קפדני ומוקפד את כל שלבי הטיפול החל משלב העקירה ועד לקיבוע השתל בצורה מדויקת. העקירה מתבצעת בשיטה של חילוץ השן בצורה טבעית ללא התנגדות בשל ההדמיה המראה במדויק את כיוון הצמיחה, בשל כך החניכיים שהם התשתית להשתלה אינן נפגעות ואינן זקוקות לזמן שיקום ממושך, והחומר הטבעי והמתקדם ממנו עשוי השתל החדש מאפשר התמזגות עם העצם כבר בזמן החדרתו, ללא ההתנגדות לגוף זר העשויה לאפיין השתלות שונות בשיטות המסורתיות יותר.

למרות יתרונותיה של השיטה, מדובר בטיפול המצריך התמחות מאוד מיוחדת וניסיון. רופא שיניים ומנתח העובד בשיטה זאת ידע לצד יתרונות השיטה גם לבחון את התאמת המטופל לטיפול, שכן ישנם מספר גורמים העשויים להשפיע על הצלחת הטיפול, גורמי סיכון ואף גורמים מונעים מאדם לקבל טיפול מסוג זה:

  • זיהום – כאשר קיים זיהום באזור השן החסרה, או תחת השן המיועדת לעקירה יש לבצע טיפול מקדים לרוב על ידי אנטיביוטיקה. בכל מקרה אין לבצע השתלה על אזור נגוע בזיהום, מה שעשוי לסכן את המטופל ולגרום לכאבים ומחושים קשים. במקרה ומדובר בזיהום קשה שלא חלף עם הטיפול התרופתי, אין לבצע השתלת שיניים ביום אחד, אלא לשוב לשיטה המסורתית ולאפשר לחניכיים החלמה בין שלבי הטיפול.
  • מחסור בעצם – במידה ואין בסיס של עצם תחת המיקום המיועד להשתלה הדבר יגרום להשתלה לא יעילה בה בעצם לשתל אין אחיזה בדבר ובתקופת זמן קצרה הוא יזוז ממקומו. הטיפול במצבים של מחסור בעצם הוא השתלת עצם מקדימה לפני ההשתלה, ומדובר בתהליך שאינו מתבצע בו ביום.
  • נגע חשוד – אמנם לא מדובר במקרים שכיחים אולם אם קיים חשש לנגע באזור ההשתלה יש למהר ולבצע בדיקה מסוג ביופסיה, על מנת לשלול גידולים או מחלות שהשפעתם היא הרבה מעבר למראה החזותי של הפה.
  • הימצאות גורמי סיכון בניהם עישון – ניקוטין משפיע רבות על בריאות הגוף בכלל ועל הפה בפרט. לשיקולו של רופא השיניים האם לשלול את הטיפול ממטופל הנוהג לעשן ותוצאות הניקוטין ניכרות בחלל הפה שלו, דבר שעשוי להשפיע על הצלחת הטיפול.

אחת השאלות המשפיעות לא מעט על ההחלטה להתחיל טיפול משקם לפה ולשיניים הוא כמובן השיקול הכלכלי. מדובר לרוב בהוצאה לא מבוטלת וככל שהטיפול המוצע אטרקטיבי ומבטיח יותר, כך גובר החשש שמדובר בטיפול שאינו מתאים לכל כיס. מאחר וטיפול ושיקום הפה משלב מענה בריאותי לצד חזותי במרבית המקרים אין מדובר במותרות. כדאי לבחון את מצב הפה, הטיפול המוצע ועלותו לפני קבלת ההחלטה. כדאי גם לבחון פוליסות ביטוח שנרכשו בעבר, הן באופן פרטי והן על ידי מקומות עבודה, שלעיתים איננו מודעים לכיסוי שהן מציעות גם בתחום בריאות ושיקום הפה. כאשר מדובר בהשתלות שיניים ביום אחד, לעיתים העלות של השיטות המתקדמות והחומרים האיכותיים מתאזנת לצד החיסכון בביקורים המרובים.

ריח פה, אכילה בנוחות ובחופשיות וחיוך קורן בפה פתוח אלה רק חלק מההשפעות החיוביות והמיטיבות של טיפול איכותי ומקצועי ושל השתלות שיניים ביום אחד ומחירם לא יסולא בפז.