עזרה ראשונה

רפואת שיניים דחופה נדרשת לא אחת, כאשר כאב שיניים בלתי צפוי תוקף את המטופל וגורם לצורך בטיפול עזרה ראשונה. במרבית המקרים, טיפול נכון בהיגיינת הפה וביקורים סדירים לבדיקה אצל רופא השיניים יחסכו את הצורך, ויסייעו באיתור של מחלות ופגיעות בשיניים בטרם הופעת הרגישות והכאב. יחד עם זאת רבים אינם מקפידים על כך, ופוקדים את מפתן המרפאה עם הופעתו של הכאב החד בשן, המפריע הפרעה גסה לשגרת החיים ומונע תפקוד.

מרפאות שיניים מקצועיות ינהלו את זמנם וזמן הרופאים וצוות המרפאה באמצעות תכניות טיפולים המתבצעות בהתאם לקביעת תורים מסודרים. יחד עם זאת, רופאים בכלל ורופאי שיניים בכלל זה לא יותירו על המפתן אדם הסובל מכאבים וזקוק לעזרה, ועל כן מרפאות השיניים המקצועיות נוהגות להקצות תורנויות רופאים גם למתן מענה עזרה ראשונה לטיפול בבעיות מידיות של כאב שיניים וצורך בפתרונות מידיים.

בפניה לעזרה ראשונה לרוב יתבצע אבחון למקור הכאב לצד טיפול נקודתי ומשם למעשה יומלץ למטופל אודות המשך תכנית הטיפול במטרה לשקם את מצב הפה ולהימנע מכאבים עתידיים או נזק לשיניים ולחניכיים.

בין הטיפולים המידיים הנפוצים בעת טיפול עזרה ראשונה בשיניים:

סתימות- מרבית הסיבות לכאב מידי נובעות מקיום של סדק או חור המאפשר חדירה של שיירי מזון והתפתחות זיהומים אל עומק השן. סגירה של החור באמצעות סתימות לשיניים היא הפתרון המהיר והנכון ביותר, המתבצעת באמצעות בניקוי מקומי יסודי של החור ומילוי שלו בחומר סינטטי גבישי הדומה בהרכבו להרכב החומר של שן טבעית. הסגירה תעניק פתרון רפואי, תעצור את כאבי השיניים ובמרבית המקרים גם תסייע בפתרון אסתטי בשימוש בחומרי סתימה לבנה.

עקירות שיניים- לעתים, גם בהגעה לפתרון של עזרה ראשונה, יזהה הרופא שן פגועה וחולה משורש אותה לא ניתן עוד להציל. במקרה כזה אין סיבה לבצע טיפול נקודתי מורכב להקלה על הכאב, והרופא יבחר לבצע עקירה של השן, ניקוי מקומי ויציע למטופל בהמשך תכנית טיפול משקמת והשתלה של שן במקרה שניתן לעשות זאת. עקירות שיניים מהוות גם טיפול מקומי לעזרה ראשונה שבאמצעותו ניתן להפסיק את הכאב וגם תחילת תהליך לטיפול שיניים משקם בהמשך.

עזרה ראשונה בשיניים הוא שירות חשוב שמעניקות מרפאות מקצועיות, וחשוב לפנות למרפאה מוסמכת ומורשית, המציעה צוות מקצועי וטכנולוגיה מתקדמת, על מנת לספק מסוגלות להעניק את כל סוגי טיפולי השיניים, לטווח הקצר ולטווח הארוך.

במרפאת השיניים בורלה שבעפולה מבצעים במקום את כל סוגי הטיפולים, מזמינים מטופלים מרחבי הצפון לבדיקה מקיפה, צילומים מעמיקים, הדמיה ממוחשבת ותכנית טיפולים יסודית ומתקדמת, וזאת לצד מתן שירותי עזרה ראשונה לשיניים לכל דורש. במרפאה מקפידים על שימוש בחומרים מתוצרת כחול לבן, חומרי איכות בפיקוח בלבד, צוות רופאים מקצועי ומנוסה וכירורג פה ולסת מומחה המלווה תהליכים ופרוצדורות רפואיות מורכבות.