עקירת שיניים כירורגית

החשש מפני טיפולי שיניים מלווה את מרבית האנשים גם ללא הרחבה של מושגים מאיימים מטבעם למושגים מאיימים יותר, בניהם ההזמנה לעבור עקירת שיניים כירורגית, מבלי להבין מה מבדיל בינה לבין העקירה הרגילה המפחידה לא פחות.

 

למעשה, אפשר בהחלט להשאיר את החשש בבית, שכן בניגוד לעקירה רגילה המתבצעת באמצעות צבת המחלצת את השן בהפעלת לחץ ומשיכתה החוצה, עקירת שיניים כירורגית מביאה בחשבון את מצב השן, מיקומה בפה ומעטפת החניכיים והשורשים סביבה, והחילוץ מתבצע ביתר עדינות.

עקירת שיניים כירורגית ועקירות בכלל הן פרוצדורות רפואיות בתחום בריאות הפה והשיניים המתבצעת כמוצא אחרון. לאחר נשירת שיני החלב וצמיחת מערכת השיניים הקבועות בפה, אובדן של שן מכל סיבה שהיא לא יביא לצמיחת שן חדשה, ועל כן רופאי השיניים יעשו כל שביכולתם על מנת שמר את השן הטבעית. טיפולים משמרים מוכרים להצלת שן קיימת וחולה הם סתימות מכל הסוגים, טיפול שורש, שימוש בכתר וציפוי למינייט או ציפויים אחרים, וכל זאת על מנת להציל את השן הטבעית, ואפילו אם כל שנותר ממנה הוא שורש בריא בלבד.

 

יחד עם זאת, במקרים מסוימים לא ניתן יהיה להציל את שן, והעקירה נדרשת לא רק לצורך טיפול משלים בהשתלת שן חדשה, אלא גם על מנת להגן על הפה והחניכיים מפני ריקבון, חיידקים, התפרצות מחלות ותחלואות אחרות כתוצאה מקיום שן חולה שאינה ניתנת לשיקום.

עקירת שיניים כירורגית מתבצעת על ידי רופא כירורג ומומחה בתחום הפה והלסת ונשענת על טכנולוגיית הלייזר לצד טכנולוגיות מתקדמות נוספות, המאפשרות התערבות כירורגית מיניאטורית וגישה נקודתית לחללים עדינים לצורך חילוץ השן שלא באמצעות הפעלת כוח ופגיעה ברקמות הרכות. עקירת שיניים כירורגית מתבצעת באמצעות הפשלת החניכיים העוטפות אותה ובאמצעות שחרור נקודתי והפרדה של השן מן השורשים האוחזים בה.

 

בשיטה זו ניתן לחלץ את האב בהפחתה משמעותית של הכאב הכרוך בכך, וזאת כאשר העקירה בדומה לעקירה רגילה מתבצעת בהרדמה מקומית. במקרה של צורך בעקירה של מספר שיניים לצורך השתלת שיניים וטיפולים מורכבים נוספים ניתן לעבור את הטיפול בהרדמה מלאה.

 

ההחלמה מעקירה כירורגית בניגוד לעקירה רגילה היא מעט ממושכת יותר וזאת בשל הצורך בתפרים וסגירה של החלל העמוק יותר שנוצר בעת חילוץ השן.

 

חשוב לדעת כי בעוד שעקירת שן רגילה יכולה להתבצע על ידי כל רופא שיניים ונחשבת בבסיסה לטיפול שיניים פשוט, עקירת שיניים כירורגית מומלץ לבצע אצל רופא מומחה בתחום ובעל ניסיון בהליכים כירורגיים, ובמקרים מורכבים לא להתפשר על פחות מכירורג מומחה בתחום הפה והלסת.

 

במרפאת השיניים בורלה בעיר הצפונית עפולה ניתנים שירותי רפואת הפה והשיניים המתקדמים ביותר, תוך שילוב בין הגורמים הטכנולוגים: מכשור מתקדם, תוכנות הדמיה וחדשנות טכנולוגית, לגורם האנושי: צוות מקצועי ראשון מסוגו בידע, בניסיון ובהובלת מומחה פה ולסת ופיקוח קפדני על כל תכנית טיפולים.