הלבנת שיניים

חיוך רחב החושף שיניים צחורות ולבנות הוא בבחינת כמיהה של אנשים רבים, כאשר מרגע החלפת סט שיני החלב הלבנות בשיניים קבועות שילוו אותנו לשארית חיינו, השיניים חוות שינויים בפיגמנט הנובעים הן מאורח החיים והן מן הגנטיקה של כל אחד ואחת.

 

בבתי המרקחת, בפרפומריות וברשת ניתן למצוא פרסומות והמלצות למכביר לתכשירים, מוצרים להיגיינת הפה, משחות שיניים ומי שטיפה המבטיחים הלבנת שיניים. המשותף לכל התכשירים הללו גם יחד הוא חוסר יעילות, כאשר חלקם מספקים תרומה של ממש לריח פה נעים ולהיגיינת הפה בכלל, אולם את הריכוז הנדרש לתהליך הלבנת שיניים לא ניתן למצוא במוצרי המדף אלא במרפאות השיניים בלבד.

הלבנת שיניים מתבצעת באמצעות פרוצדורה קצרה ופשוטה במרפאה, ללא הרדמה וללא סיכונים ותופעות לוואי, ומבטיחה שיניים לבנות ונקיות לאורך זמן במראה בריא. חשוב לדעת כי ההמלצה היא לקיים את ההליך על גבי שיניים נקיות ובריאות ולא כתחליף לטיפול בתחלואות השיניים, שכן למרות החשיבות של הפתרון האסתטי, הוא אינו בא להחליף טיפול מקיף ומקצועי ושמירה על בריאות הפה והשיניים קודם לכן.

 

הלבנת שיניים- איך זה מתבצע?

 

לציפוי החיצוני של השן קוראים האמייל והוא מצפה את השן כולה בחומר מגן. החומר הוא שקוף למראה וקרוי בעברית זגוגית. היווצרות של הכתמה כתוצאה מתזונה ומאורח חיים (קפה, שמנים, נזקי עישון) נצמדת לאמייל ויוצרת גוון שן לא אחיד. ניתן לנקות באמצעות ניקוי יסודי ומקצועי כתמים אלו, ולזכות למבט לגוון האמתי של השן הנמצא מתחת לשכבת הציפוי השקופה. פעמים רבות גם הצבע הטבעי של השן משתנה עם השנים וניקיון בלבד אינו מספק. שכבת הדנטיל המצויה מתחת לציפוי האמייל זוכה לאורך השנים להצהבה ושינוי גוון ועל מנת להלבין את השיניים יש להגיע אליה באמצעות חומרים מלבינים אשר אינם פוגעים בחוזק השן, באחידותה ובציפוי החיצוני לה.

בהליך הלבנת שיניים חומר מלבין חודר את שכבת האמייל ושוטף את השן הטבעית, מה שמשנה את צבעה ללבן נקי ובוהק הנשמר לאורך זמן בעזרת הציפוי החיצוני השקוף. יחד עם זאת יש לזכור כי אין מדובר בטיפול שימנע מהשיניים להמשיך ולהצהיב, ויש לחזור עליו בתדירות קבועה כמומלץ על ידי רופא השיניים המטפל (התדירות תלויה הן באופי השיניים של המטופל והן בחומר הנקודתי בו עושה שימוש הרופא.

 

חשוב לדעת:

 

הלבנת שיניים היא פרוצדורה רפואית ופולשנית המורשית לביצוע על ידי רופא שיניים מוסמך בלבד. אין לבצע הליך זה אל מול שיננית או כל גורם אחר מלבד רופא מוסמך.

 

אין לבצע הלבנת שיניים במצב של דלקת חניכיים, ריקבון או כל חולי אחר בפה, בחניכיים ובשיניים.

תרופות סבתא דוגמת צחצוח באמצעות מיץ לימון, רוזמרין או חומרים טבעיים אחרים אינן יעילות ואף עשויות לגרום נזק ולפגוע בשכבת הציפוי הטבעית של השן.

מרפאת בורלה בעפולה מספקת שירותי רפואת שיניים רפואית, שיקומית ואסתטית לרבות הלבנת שיניים באיכות גבוהה ובפיקוח רפואי בלבד.