השתלות זיגומטיות

לשיניים בריאות ולבנות ישנה משמעות הרבה מעבר לייעוד המקורי שלהן, לאכילה ולחיתוך של מזון. אין ספק כי היחלשות השיניים, נפילה או שברים שלהן ושיניים חולות ישפיעו השפעה ישירה על התזונה של המטופל, בשל הקושי ללעוס ולקבל מזון גס (בשר, ירקות קשים, פירות ואפילו לחם ופחמימה), אולם גם ההשפעה על חיתוך הדיבור תהווה פגיעה של ממש בתקשורת המילולית, ומראה שיניים חסרות או חולות יביא גם לפגיעה במראה החיצוני, חוסר ביטחון, קשיים חברתיים ואפילו חוסר רצון לחייך.

 

בשל החשיבות הרבה שיצרו כל הללו, תחום השתלות שיניים בישראל ובעולם הפך למוביל ופופולארי, וזאת בזכות ההבנה כי באמצעות רפואה מתקדמת וטכנולוגיות טיפול חדישות ניתן לטפל גם במפגעים של הזמן ושל אורח החיים.

 

שיטת השתלות השיניים המסורתית נשענה על יצירה של שן מחומרים הקרובים בהרכבם לחומרים ממנה עשויה שן טבעית, והברגה שלה על גבי בורג אלומיניום זעיר המוחדר בעדינות לעצמות החניכיים. הבעיה העיקרית בשיטה זו אשר הותירה מטופלים רבים ללא מענה היתה כי יחד עם שחיקת השיניים, לאורך השנים עשויה להיווצר גם שחיקה ונסיגה של עצמות החניכיים. עצמות החניכיים הן עצמות קטנות ורכות, וכאשר העצם נסוגה או סובלת מבעיה של צפיפות עצם נמוכה- היא אינה חזקה דיה להחזיק בבורג האלומיניום ובשתל שמעליו.

 

השתלות זיגומטיות הן פתרון מתקדם ופשוט במיוחד, כאשר למעשה השתל בנוי כשתל ארוך וצר במיוחד בחלק המתחבר אל העצם. האורך של שתלים זיגומטיים מאפשר להם להגיע אל נקודת עיגון וחיבור המצויה בעצמות הלחיים שהן עצמות יציבות ומלאות יותר, והשתל אינו תלוי בעצמות החניכיים הרכות. למרות הפשטות שיטת השתלת שיניים זו מצריכה מיומנות גבוהה במיוחד ותכנון ממוחשב, אשר מתקיים באמצעות צילומי רנטגן והזנתם לתוכנת מחשב מדויקת להפליא המאפשרת למומחה פה ולסת לקבוע מראש את נקודות העיגון והחיבור על בסיס של תמונת מצב מלאה וברורה, ולא להסתמך על תחושות וחדירה כירורגית עמוקה בזמן אמת.

 

השתלות זיגומטיות מחייבות עבודה עם מומחה מנוסה בתחום, הן על מנת להבטיח עיגון ועמידות של השתלים והן על מנת ליצור מראה שיניים ישרות, סימטריה ותחושה נינוחה בפה עבור המטופל. מערכת שיניים מוצלחת, טבעית או מושתלת, היא מערכת שיניים אשר המטופל אינו חש בה בחיי היום יום, נהנה מאכילה חופשית, מדיקציה מושלמת וממראה טבעי.

במרפאת השיניים בורלה שבעפולה, חרטו על דגלם את הקדמה הטכנולוגית והמקצועיות כתנאי לכל טיפול, מקטן ועד גדול. את המרפאה מוביל רופא כירורג מומחה פה ולסת, אשר מהווה שם דבר בתחום השתלות השיניים בישראל, וזאת לצד עבודה עם מיטב הטכנולוגיות החדישות ביותר, לרבות צילומי שיניים מדויקים, הדמיה ממוחשבת, שתלים מתקדמים ושיטות טיפוליות המובילות את תחום רפואת השיניים ושיקום הפה, בישראל ובעולם. המרפאה עומדת לרשות תושבי הצפון הזוכים ליחס שירותי וטיפול מקצועי בכל עת.