כתרים וגשרים על גבי שתלים

כתרים על גבי שתלים מיושמים באמצעות מגוון רחב של חומרים בניהם כתרי זירקוניה, כתרים בציפוי למינייט, כתרי חרסינה ואחרים. מה שמייחד את כל החומרים הללו הוא עמידות גבוהה בלחץ, לרבות הלחץ שנוצר בעקבות התקנת גשר כעל גבי כתרים ושתל.

 

מערכת הבריאות וסל התרופות והטיפולים אינם מכירים בחשיבות בריאות הפה והשיניים ולמעט ילדים, מטופלים הסובלים משיניים שבורות, חולות, חלשות, אובדן עצמות חניכיים או מחלות פה ולסת אחרות נאלצים להתמודד לא רק עם העלויות היקרות של הטיפולים, אלא גם עם מידע רב הנוגע לפרוצדורות רפואיות אפשריות וקבלת החלטות עצמאית אל מול פרסומים רבים ועומס במידע שלא תמיד רלוונטי.

הפניה לרופא השיניים בדומה לפניה למוסך, תמיד מלווה בחשש מהבלתי נודע. חשוב לבחור במרפאת שיניים מוסמכת ומוכרת המבצעת את כל סוגי הטיפולים, וזאת על מנת להבטיח כי ההמלצה לטיפול תינתן ביחס למצב הפה והשיניים של המטופל ולא ביחס לשירותים הנקודתיים המוצעים במרפאה.

 

שתלים הם השיטה המתקדמת ביותר להחלפת שיניים חולות שלא ניתן להציל באמצעות טיפולי שיניים משמרים. השתל הוא למעשה בורג עדין המוחדר אל עצם החניכיים הרכה ועליו מועמס מבנה וכתר, ממגוון של חומרים איכותיים המדמים דמיון קרוב ככל הניתן לשן הטבעית.

 

מטופלים אשר התקינו בעבר שתלים ומסיבות שונות נזקקים לטיפולי שיניים אסתטיים שואלים לא אחת האם ניתן להתקין כתרים וגשרים על גבי שתלים. חשוב לדעת כי למעשה השתלים מהווים את הבסיס הבא להחליף את השן הטבעית שאבדה, והתנהגותו דומה להתנהגותה של שן טבעית בכל מאת האחוזים. התקנה של כתרים וגשרים על גבי שתלים היא לא רק אפשרית, אלא טבעית ופשוטה. למעשה כתרים הם המשך ישיר של הטיפול ביצירת שתל בפה, מאחר והשתל מהווה תשתית אולם על מנת להשלים את הצורך האסתטי ואת הצורך היישומי לחיי היום יום כתר הוא הכרחי.

בכל הנוגע להתקנה של גשר, חשוב לדעת כי הגשר מיועד למעשה לשלוט במיקום השן בפה על מנת ליצור מראה סימטרי, אחיד ונקי. כאשר מתכננים את מיקום השתל על גבי החניכיים התכנון מתבצע באמצעות הדמיה ממוחשבת מדויקת המיוחד וניתן לקבע את השתל גם במיקום אשר אינו זהה למיקום בו הייתה קיימת בעבר השן הטבעית, ליצירת אסתטיות מרבית. יחד עם זאת, לעתים הצורך בגשר מגיע בשל המיקום של שיניים אחרות בפה, או לאחר זמן רב ממועד ביצוע ההשתלה, ובמקרים כאלה אין כל מניעה להרכיב גשר על גבי שתל קיים.

 

כתרים על גבי שתלים מיושמים באמצעות מגוון רחב של חומרים בניהם כתרי זירקוניה, כתרים בציפוי למינייט, כתרי חרסינה ואחרים. מה שמייחד את כל החומרים הללו הוא עמידות גבוהה בלחץ, לרבות הלחץ שנוצר בעקבות התקנת גשר כעל גבי כתרים ושתל.

 

מרפאת השיניים בורלה בעיר הצפונית עפולה מספקת מגוון פתרונות רפואיים ואסתטיים בתחום הפה והלסת, הן מתחום הרפואה המשקמת והן מתחום הרפואה המשמרת. צוות המומחים של המרפאה בפיקוח כירורג פה ולסת בכיר מבצע בדיקה מקיפה ומציע תכנית טיפולים כתובה לכל מטופל, תוך ייעוץ וליווי עד לתום ההליך הרפואי לשביעות רצונו ותוך הצלחה מלאה.