טיפול שורש

רפואת השיניים המתקדמת מכוונת כולה למתן כלים וטכנולוגיה לביצוע טיפולי שיניים משמרים ומשקמים, אשר באמצעותם ניתן להבריא ולשמר שיניים קיימות בפה ולהימנע בהליכי השתלות ושימוש בתותב ובחומרים סינטטיים כתחליף להן. למרות היכולת והאפשרויות המגוונות להשתלות שיניים מתקדמות ואיכותיות, בדומה להתייחסות הרפואית לחלקים אחרים בגוף האדם, שימור וחיזוק הקיים תמיד יהיה בעדיפות ראשונה, על פני עקירות..

כאשר הפגיעה היא בחלק החיצוני של השן במרבית המקרים טיפולים מסוג סתימות שיניים, מילוי ושחזור הם הטיפולים המתאימים שיסייעו בהצלת השן ובעצירת ההתפוררות, ההשחרה והנזק שעשויים להיגרם לשן בקועה, לא שלמה או חולה. יחד עם זאת, יש מקרים שהתפשטות מחלת השן התרחבה, הן בשל חוסר בטיפול בזמן והן בשל חומרת הפגיעה, מגיעים עמוק יותר ופוגעים גם במוך השן- עצב השן, ואף בקצה השורש. הגורם העיקרי לפגיעה בתעלות השן ובשורשים העמוקים הוא זיהום המתפשט מן השן ונוצר לרוב בעקבות עששת חניכיים חמורה. אנשים המקפידים על בדיקה שנתית אצל רופא השיניים לא יזדקקו לביצוע טיפול שורש בזכות גילוי הליקוי והחולי בזמן וטיפול בו באמצעות טיפולים מורכבים פחות.

במקרים של פגיעה במוך ובשורש סתימה וסגירה של השן לא יעזרו, מאחר ונקודת הכאב תמשיך להדהד בשל הפגיעה הפנימית. רופאי שיניים במקרים כאלו יציעו טיפול שורש, שהוא טיפול מעמיק המתבצע בעדינות ובאמצעות טכנולוגיות מתקדמות, להשגת נגישות וטיפול בשורש השן.

טיפול שורש- איך זה מתבצע

טיפול שורש מתבצע בהרדמה מקומית להקלה וטשטוש של הכאב הצפוי בהתעסקות של הרופא עם העצב הרגיש. במהלך הטיפול יתבצע ניקוי יסודי באמצעות לחץ מים מבוקר ותמיסות, שנועדו להיפטר מרקמות המוך החולות ומשאריות חיידקים וזיהומים ולאפשר לרופא נגישות לשורש החולה ללא הפרעות. לאחר הניקוי במידה וקיימת דלקת בשורש היא תטופל באמצעות חומרים רפואיים בטיפול מקומי וחבישה של השן. בהתאם למצב המטופל יחליט הרופא אם לסגור סגירה מלאה את השן, באמצעות מבנה וכתר או סתימה, או לחילופין סגירה באמצעות סתימה זמנית, המתנה להחלמה מלאה של שורש השן והרקמה ורק לאחר מכן תהליך הסגירה המלאה.

ישנם מקרים בהם מתבצע טיפול שורש כטיפול מונע בעקבות הצורך בהשלמה של כותרת השן בשל פגיעה חיצונית מהותית. במקרה כזה הרופא ירצה לבחון ולנקות את השורש היטב גם ללא חולי או דלקת הנראים אל העין וזאת על מנת להבטיח ניקוי יסודי והתקנה של כתר על גבי תשתית יציבה ובריאה.

לעתים טיפול שורש מידי יתבצע כטיפול עזרה ראשונה לשיניים במקרה של כאבים חזקים, כאשר חלקה הפנימי של השן זוכה לניקוי ולחבישה מקומית להקלה בכאב על לטיפול המלא.

במרפאת בורלה בעפולה מספקים מענה מידי לצרכי עזרה ראשונה וכאבים מידיים, כמו גם תכניות טיפולים משקמות וארוכות טווח, המתבססות על צילומים איכותיים ושיקום מצב הפה לבריאות ולמראה אסתטי.